TÁJÉKOZTATÓ
a Fejér Megyei Kormányhivatal
Martonvásári Járási Hivatalának működéséről
A Fejér Megyei Kormányhivatal Martonvásári Járási Hivatala 2013. január 1. napjával kezdte meg működését Baracska, Ercsi, Gyúró, Kajászó, Martonvásár, Ráckeresztúr, Tordas és Vál települések illetékességi területén.
Hivatalvezető: Dr. Koltai Gábor
E-mail: hivatal@martonvasar.fejer.gov.hu
Titkárság: Tel: 06-22-569-280, Fax: 06-22-569-281
Szervezeti egységei:
Okmányirodai Osztály
2462 Martonvásár, Budai út 13., Tel: 06-22-460-081. Fax.: 06-22-460-229
e-mail: okmanyiroda@martonvasar.fejer.gov.hu
2451 Ercsi, Fő u. 20., Tel.: 06-25-515-600, Fax.: 06-25-515-607
e-mail: okmanyiroda.ercsi@martonvasar.fejer.gov.hu
Vezetője: Fabók Lászlóné
Hatósági Osztály
2462 Martonvásár, Szent László út 2.
Szociális ügyek: Tel: 06-22-569-285, 06-22-569-286, Fax: 06-22-569-281
Egyéb hatósági ügyek: Tel.: 06-22-569-283, 06-22-569-284, Fax: 06-22-569-281
E-mail: hatosagi@martonvasar.fejer.gov.hu
Vezetője Király Zsuzsanna
Járási Gyámhivatal
2462 Martonvásár, Szent László út 2.
Tel: 06-22-569-288, 06-22-569-289, Fax: 06-22-569-281
2451 Ercsi, Fő u. 27., Tel: 06-25-515-610, 06-25-515-617, Fax: 06-25-515-641
E-mail: gyamhivatal@martonvasar.fejer.gov.hu
Vezetője Cséza Andrea
Az Okmányirodai Osztály, a Hatósági Osztály és a Járási Gyámhivatal Ügyfélfogadási rendje:
Hétfő: 8-12 óráig 13-16 óráig
Kedd.: 8-12 óráig, –
Szerda: 8-12 óráig 13-17 óráig
Csütörtök: –
Péntek: 8-12 óráig, –
Járási Munkaügyi Kirendeltség
2451 Ercsi, Fő u. 34.
Tel/Fax: 06-25-520-750, 06-25-520-751, 06-30-333-1546
E-mail: fejermmkercsi@lab.hu
Vezetője: Bocsiné Péterffy Ágnes
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 8.00-14.00 óráig
Kedd: –
Szerda: 8.00-14.00 óráig
Csütörtök: 8.00-14.00 óráig
Péntek: 8.00-12.00 óráig
Okmányirodai Osztály
A Járási Hivatal részeként két Okmányiroda működik. Az okmányirodák jelenleg változatlan helyen (Martonvásár, Budai út 13. és Ercsi, Fő u. 20.) a Polgármesteri Hivatalok épületében fogadják az ügyfeleket.
Az Okmányirodák jogszabályi előírások alapján bizonyos feladatokat csak az illetékességi területükön lakók ügyeiben láthatják el, más ügyekben, pedig országos hatáskörük van. Az illetékességi terület a járás területe.
Illetékességi területen intézhető ügyek:
- vezetői engedélyekkel kapcsolatos munka (pl. vezetői engedély eltiltások)
- vállalkozói igazolványok adatváltozásával kapcsolatos feladatok (csak elektronikusan intézhető)
- gépjármű ügyintézéssel kapcsolatos feladatok (pl. hivatalból történő kivonások, foglalások)
- gépjármű kötelező felelősség biztosítással kapcsolatos feladatok
- lakcímbejelentés ügyek (bejelenthető a létesítendő lakcím szerinti településen is)
Országos hatáskörű ügyek: (az ország bármely okmányirodájában intézhető)
- a személyazonosító igazolvány és útlevél kiadással
- a mozgáskorlátozottak parkolási engedélyének kiadásával
- az ügyfélkapu regisztrációval
- a vezetői engedély készítésével, cseréjével
- nemzeti egységes kártyához adat-felvételezéssel (diák igazolvány, polgárőr igazolvány)
- és a gépjármű ügyintézéssel (pl: átírás, forgalmi engedély, rendszám, törzskönyv kiadás, pótlás) kapcsolatos ügyeket.
Lényeges, hogy az ügyfél, amely Okmányirodában kezdeményezte az ügy indítását az elkészült okmányt is abban az okmányirodában veheti át. Az ügyintézés során a kérelmező, ha megadja mobiltelefon számát, SMS-ben értesítést kap az okmánya elkészültéről. Az SMS zárójelben tartalmazza, hogy melyik okmányirodába érkezett meg az elkészült okmány.
Hatósági Osztály
Szociális ügyek, 3. számú iroda:
Szociális igazgatással kapcsolatos feladatok
- Szociális rászorultság esetén a jogosult számára időskorúak járadéka, ápolási díj megállapítása.
- Közgyógyellátásra való jogosultság megállapítása a jogosultsági feltételek alapján.
- Egészségügyi szolgáltatás igénybevétele céljából szociális rászorultság megállapítása, hatósági bizonyítvány kiállítása.
- Hadigondozotti ügyekben az egyösszegű térítésre, a hadigondozotti járadékra és az egyéb pénzellátásokra való jogosultság megállapítása.
Az ápolási díjra vonatkozó új kérelmeket minden hónap 6. napjáig lehet benyújtani. Ellenkező esetben a díj folyósítása visszamenőlegesen, a benyújtást követő 2. hónaptól történik.
Szabálysértési feladatok, 2. számú iroda:
A hatósági osztály ellátja az általános szabálysértési hatósági feladatokat az alábbi szabálysértések esetén:
Becsületsértés; koldulás; természetvédelmi szabálysértés; vallásgyakorlás jogának megsértése; tiltott szerencsejáték; közerkölcs megsértése; veszélyeztetés kutyával; csendháborítás; köztisztasági szabálysértés; veszélyeztetés tárgyak elhelyezésével, eldobásával; szeszesital-árusítás, -kiszolgálás és –fogyasztás tilalmának megszegése; jégen tartózkodás szabályainak megszegése; tiltott fürdés; vadászati, halászati, legeltetési tilalom megszegése; polgári védelmi kötelezettség megsértése; honvédelmi kötelezettség megszegése; árdrágítás; árak megállapításának, közlésének és feltüntetésének elmulasztása; minőség tanúsítási kötelezettség megszegése; megfelelőségi jelölés jogosulatlan használata; rossz minőségű termék forgalomba hozatala; vásárlók megkárosítása; élelmiszer engedély nélküli előállítása, forgalomba hozatala; fertőző betegség elleni védekezés elmulasztása; kábítószer előállítására alkalmas növényekkel kapcsolatos előírások megszegése; mezei szabálysértés; erdőrendészeti szabálysértés; erdei haszonvételek jogosulatlan gyakorlása; felhívással szembeni engedetlenség; vízszennyezés; ár- és belvízvédelmi szabálysértés; óvodai nevelésben való részvételi kötelezettség és a tankötelezettség megszegése; nevelési-oktatási tevékenység folytatására vonatkozó szabályok megszegése; szakképzésben részt vevő tanulók gyakorlati oktatására vonatkozó szabályok megszegése
Egyéb hatósági ügyek, 2. számú iroda:
Védelmi igazgatással kapcsolatos feladatok
- A több települést érintő katasztrófahelyzet elleni védekezés koordinálása.
- A helyi jellegű szolgáltatások és szolgáltatásra kötelezettek körének megállapítása.
Kommunális igazgatással kapcsolatos feladatok
- A temető fenntartásával és üzemeltetésével összefüggő feladatok ellátásának ellenőrzése
- A temetkezési tevékenység folytatásával kapcsolatos engedélyezés
Földdel kapcsolatos feladatok
Hegyközségi szervezetekkel kapcsolatos feladatok
Ipari és kereskedelmi igazgatással kapcsolatos feladatok
- Villamos energia – A fogyasztásmérő berendezés karbantartásával, leolvasásával, ellenőrzésével, cseréjével kapcsolatos feladatok.
- Földgáz – A fogyasztásmérő berendezés leolvasásának, ellenőrzésének, a földgázelosztási szolgáltatásból történő felfüggesztéséhez szükséges intézkedéseknek, vagy a felhasználói berendezés ellenőrzésével, a szolgáltatás igénybevételével, fogyasztásmérővel kapcsolatos feladatok.
Vízügyi igazgatás
- Az ingatlantulajdonos kötelezése az ingatlan víziközmű-rendszerbe történő beköttetésére, amennyiben az ingatlan víziközmű-rendszer üzembe helyezésétől számított egy éven belül nem teljesíti.
Kulturális igazgatás
Oktatással kapcsolatos feladatok
- Rendkívüli időjárás, járvány, egyéb vis maior helyzet miatt nem működő nevelési-oktatási intézmény esetén rendkívüli szünet elrendelése.
- A tankötelezettség teljesítésének és a szakértői vizsgálatokon való megjelenés elrendelésével kapcsolatos hatósági feladatok.
- Szülő kötelezése, hogy gyermekét a nevelési-oktatási intézménybe írassa be.
Járási Gyámhivatal:
A gyámhivatal hatáskörébe tartozó legfontosabb ügycsoportok:
- családi jogállás rendezése (teljes hatályú apai elismerő nyilatkozatok felvétele, perindítás apaság vélelmének megdöntése iránt, apaság megállapítása iránt, intézkedés képzelt személy apaként történő bejegyzése iránt)
- eseti gondnok és ügygondnok rendelés, felmentés (jellemzően vagyoni ügyekben, családi jogállás rendezési ügyekben)
- vagyoni ügyek, hagyatéki eljárásban való közreműködés (kiskorúak, gondnokság alatt álló személyek vagyoni érdekeinek védelme)
- gyámsági ügyek (kiskorú részére gyámrendelés, gyámi számadás elbírálása, gyám felmentése)
- ideiglenes hatályú elhelyezés (elhelyezés felülvizsgálata, megszüntetése)
- átmeneti nevelési és tartós nevelési ügyek tartós nevelési ügyek
- örökbefogadással kapcsolatos ügyek
- utógondozás
- perindítás (gyermekelhelyezés, szülői felügyeleti jog megszüntetése, gondnokság alá helyezés, gondnokság felülvizsgálata, gondnokság megszüntetése, számadási kötelezettség, illetve a számadás helyességének megállapítása iránt)
- gondnoksági ügyek (gondnok rendelése, felmentése, gondnoki számadás elbírálása)
- kapcsolattartási ügyek (szülő, illetve más kapcsolattartásra jogosult személy és a gyermek kapcsolattartásának szabályozása)
- a 16. életévét betöltött gyermek házasságkötésének engedélyezése
- távoltartást megelőző eljárás lefolytatása
- védelembe vétel elrendelése, megszüntetése
- családi pótlék természetbeni formában történő nyújtása
- iskoláztatási támogatás folyósításának szünetelése és szünetelés megszüntetése, felülvizsgálja az iskoláztatási támogatás folyósításának szünetelését.
Járási Munkaügyi Kirendeltség
2013. június 30-áig a Martonvásári Járás települései közül Ercsi és Ráckeresztúr települések vonatkozásában jár el. 2013. július 1-től a kirendeltség illetékességi területe: Ercsi, Ráckeresztúr, Baracska, Kajászó, Martonvásár, Tordas, Gyúró, Vál.
Jogszabályban meghatározott kirendeltségi feladatok:
- álláskeresők nyilvántartásba vételével kapcsolatos feladatok, álláskeresési járadék, álláskeresési segély megállapításával, szüneteltetésével, megszüntetésével kapcsolatos feladatok
- munkaerő-piaci szolgáltatások
- kezeli a csoportos létszámleépítésre vonatkozó bejelentéseket
- munkaközvetítést, tanácsadást végez,
- munkaerőigény bejelentések
- információt nyújt, tanácsadást végez
- ellátja az EURES-sel kapcsolatos tájékoztatási és tanácsadási feladatokat
- munkaerő-piaci programok szervezése
- kapcsolatot tart a járás gazdasági életében részt vevő munkaadókkal, a helyi önkormányzatokkal és a megyében működő más szervezetekkel
- közfoglalkoztatási feladatok ellátása
- szabálysértési ügyekben a közérdekű munkára történő kijelölés, kapcsolattartás
- a közérdekű munkavégzés ellenőrzése, végrehajtása
Dr. Koltai Gábor
hivatalvezető